tisdag 3 juni 2014

Vi ska gifta oss!


Så. Officiellt och ordentligt! Vi ska gifta oss, och vi tänkte att nästa sommar skulle passa bra. 
Det är tusen saker att ta tag i, men idag börjar jag med en blogg. Så får vi hoppas internet inte har dött när våra barn en dag blir läskunniga. 

Ja, en del har undrat - Var det plötsligt? Hur känns det? Kom Jocke på detta helt själv? Varifrån är ringen? ... 

Som många säkert vet så gick en av mina pappor bort den 6 april. Den 4 april så var jag tvungen att fråga Jocke: Vill du gifta dig med mig? Om du vill det, så skulle jag vilja berätta det för Christer. Nu.  Jocke ville det. <3 Och därför står det 4-4-14 i våra ringar. 
Efter det så började jakten på de perfekta ringarna. Jocke mer kritisk än jag, men jag minst lika kräsen. Dessutom ville jag inte köpa något ful-smycke som var nytillverkat under vidriga förhållanden, så vi hittade ring på Bukowskis. Hett tips förövrigt, blir inte så farligt dyrt. 
Jocke fixade med ringarna och hade de i säkert förvar, jag jobbade på som en tok och tänkte väl att vi byter de när tillfälle ges.. Förra torsdagen i receptionen på hotellet vi bodde på inför Världens fest så gick så Jocke ner på knä. Och jag sa Ja. Såklart. Framför Anna och Sofia som satt bredvid något chockade i soffan. 
Det var väldigt gött att få bli så där förvånad. Att få känna att det var på riktigt och pirrade i hela kroppen. För även om jag visste att vi bestämt oss, så var det så himla knepiga omständigheter och det var mer en lättnad att få känna att jag inte skulle förlora möjligheten att berätta om det.. Nu är det spännande, pirrigt och alldeles strålande. Så nu är det på riktigt! 
Och något stressigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar