söndag 8 juni 2014

Tjuvlyssnat på tåget

Sitter på tåget och hör ett väldigt ungt par diskutera bröllop. De har nog precis tagit studenten.. Eller förra året kanske. De lyfter massor av saker som jag inte vet om jag har tänkt på tidigare.. 
"Jag vet inte om jag kan gifta mig nu, för jag har ingen tärna. Typ ingen av de jag umgås med nu är ju mina kompisar, egentligen." 
"Ja, henne kanske jag kan fråga. Men det går inte för hon kan inte prata inför folk. Jag vet inte, hon kan ju inte tacka ja - men hur tackar man nej?" 
"Mamma gillar ju att stå i centrum. Hon kanske kan vara toastmaster. Men hon är så himla brun. Har du tänkt på det? Folk kanske tror att hon solar solarium? Det är typ för att hon reser så mycket" 
"Kyckling är så tamt. Det blir lite mesigt när man är van vid lövbiff." 
"De lär ju vara bra med dilldipp, men det kostar fan med gräddfil och grejer." 

.. Ja, mycket att tänka på nu helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar